Tips fra C6 eiere og kjennere


Denne siden er et sted for eiere og kjennere av C6 å få lagt inn gode råd og tips om det å eie en C6 eventuelt annen nyttig informasjon.



Vakuum lekkasje i swirl flap membrane
Fra Christian Raddum har jeg fått inn gode råd om vakuum lekkasje, se her ..>


Reservehjul
2,7 HDi har fullverdig reservehjul i dimensjonen 225/55 R 17 som ligger under dekslet i bagasjerommet. Da 3,0 HDi kom i 2010, forsvant det tradisjonelle reservehjulet som følge av mer omfattende renseutstyr for eksosen som tok plassen til reservehjulet.

3.0 HDI fikk derfor et hjul som er smalere enn de vanlige hjulene, altså et kompakthjul kun til bruk som reservehjul. Ellers ble brønnen mindre dyp på grunn av EURO 5 kravene og redesignet eksossystem og dermed mye kulere integrerte rør bak.

Selv det ordinære reservehjulet er merket med maks 80 km/t på bakgrunn av at man benytter de samme originalboltene til aluminiumsfelgene. Dermed blir skivene løse og farten må begrensed. Dersom man skaffer seg egne bolter for stålfelger omgår man denne begrensningen.

Innsender: Oddbjørn Mantor, 24.06.2018


Svakheter
Det antydes av C6 eiere at både 2,7 og 3,0 HDI har en svakhet angjeldende dynamoklutsj og kjølesystem (rør og plastkammer).

Kilde: Fra C6 Norvège (Facebook)

 


 

 

 
Henvendelser til: